sobota, 30 maja 2009

Zahipnotyzował mnie John Frusciante albumem The Empyrean


Album solowy Frusciante The Empyrean ukazał się 20 stycznia 2009 roku. Ja dotarłem do niego dopiero teraz... Słuchałem tej płyty już kilka, może kilkanascie razy i na razie nie mogę słuchać niczego innego. Jeśli nie słucham całości Empyrean-a to włączam moje ulubione utwory z tego albumu: Unreachable, Dark/Light i Heaven. Dźwięki zawarte na tej płycie chwytają za serce, w nastroju całość jest może i melancholijna, ale przede wszystkim piękna. Jeszcze mocniej dociera przekaz tych nagrań pod skórę gdy wcześniej pozna się biografię John-a Frusciante, który o swoim nowym konceptalbumie powiedział:

"Jestem szczęśliwy i zadowolony z tego, że nagraliśmy ten album. Wiele razy słuchałem go, by wyłapać psychodeliczne uczucia i przeżycia, jakie daje. Piosenki z albumu były grane najgłośniej jak się tylko da. Album znajdzie zastosowanie w ciemnych pokojach gościnnych w nocy."

W pełni podzielam opinię John-a co do słuchania płyty w ciemnym pokoju, sam tak zrobiłem przy pierwszych przesłuchaniach i wrażenia są niesamowite.  Moim zdaniem płyta “The Empyrean” jest najlepsza z dotychczasowego dorobku Fruscianta.

Lista utworów:

1. "Before The Beginning"
2. "Song to the Siren" (Tim Buckley)
3. "Unreachable"
4. "God"
5. "Dark/Light"
6. "Heaven"
7. "Enough Of Me"
8. "Central"
9. "One More Of Me"
10. "After The Ending"

Lista muzyków pracujących przy albumie: John Frusciante – śpiew, gitara elektryczna, gitara akustyczna, klawisze, pianino, gitara basowa, syntezator; Josh Klinghoffer – perkusja, elektryczne pianino, organy, pianino, syntezator, tylny wokal; Flea - gitara basowa; Johnny Marr – gitary; Sonus Quartet.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Frusciante

http://www.myspace.com/johnfrusciantemusic

Brak komentarzy: